Patiëntenomgeving
Regel met gemak uw zorg online!
In de patiëntenomgeving kunt u 24 uur per dag snel, veilig en online contact met uw huisarts hebben. Met uw eigen account logt u veilig in en hoeft u niet elke keer opnieuw uw gegevens in te voeren.
Hulp nodig? Bekijk de gebruikershandleiding en de instructievideo’s over het gebruik van Uw Zorg online via de app en de website van uw zorgverlener.
Herhaalrecepten aanvragen
Heeft u medicijnen nodig die u langdurig gebruikt en die eerder door uw huisarts zijn voorgeschreven? Dan kunt u online uw herhaalrecepten aanvragen.
Vragen stellen
Heeft u een medisch-inhoudelijke vraag waarop niet onmiddellijk een antwoord nodig is? Dan kunt u veilig een bericht naar uw zorgverlener sturen.
Afspraak inplannen
Wilt u een afspraak maken zonder wachttijd aan de telefoon, op een moment dat het u uitkomt? Dan kunt u hiervoor gemakkelijk gebruik maken van de webagenda.
Dossier bekijken
Wilt u inzicht in uw medische gegevens hebben? Dan kunt u online uw dossier bekijken.
Naar patiëntenomgeving
Registreren / inloggen
Ook beschikbaar via de HRA | Uw Zorg online app
Vanaf nu zijn de online diensten van onze praktijk ook via een app beschikbaar: de HRA | Uw Zorg online app. Zo kunt u nog makkelijker via uw smartphone of tablet met ons communiceren. Download de app in de App Store (iOS) of Google Play (Android). Meer weten? Bekijk onze informatiepagina.
Hoe kan ik toegang krijgen tot het portaal?
1) Via de website van de praktijk: www.huisartsendegrootweis.nl
Onderaan de homepage kunt u inloggen. De eerste keer moet u een account aanmaken. Ieder gezinslid heeft zijn eigen account. Het account is gekoppeld aan uw emailadres. Het is niet mogelijk om met meerdere gezinsleden hetzelfde emailadres te gebruiken.
2) Met uw mobiele telefoon of tablet: download hiervoor de gratis app van de HRA (Huisartsen Regio Apeldoorn). Dit kan via de App Store of Google Play. Zoek op: “Huisarts Regio Apeldoorn”, en installeer de “HRA | Uw zorg online” app. Ieder gezinslid heeft zijn eigen account (met een eigen email-adres) nodig en zijn eigen DigiD.
- Ga naar https://uwzorgonline.nl/zorgverleners/praktijk-zoeken/ = HRA app
- HRA app instaleren en openen.
- Taal kiezen, volgende
- Akkoord geven
- Toegangscode ( zelf bedenken en goed onthouden om later weer mee in te loggen.
- Registreren
- E-mail adres invullen waar je de app aan wil koppelen
- Gegevens invullen en wachtwoord bedenken ( deze goed onthouden/ noteren)
- Contact gegevens invullen
- Mail openen; hierheen is account naar toegestuurd ; deze moet je activeren
- Account activeren
- Via mail krijg je beveiliging code; deze moet je invullen
- Ga naar zorg verlener ( nieuwe pagina)
- Huisarts ( de Groot Weis) opzoeken en toevoegen
- DigiD invullen
- Toestemming regelen
Daarna kan je de HRA app gebruiken
Waar kan ik het patiënten portaal voor gebruiken?
1) Een afspraak maken (Webagenda). U kunt zelf een afspraak inplannen in de agenda van de huisartsen, met opgaaf van één klacht of vraag. Uiteraard is dit niet bedoeld voor acute of ernstige klachten, daarvoor kunt u beter de assistente bellen.
2) E-consult: stel online een vraag aan de huisarts. Een e-consult is vooral geschikt voor opvragen van uitslagen, en voor vragen over een eerder spreekuurbezoek. Uw e-consult wordt binnen 2 werkdagen afgehandeld.
3) Herhaalrecepten aanvragen (Receptservice): U kunt 24 uur per dag een herhaalrecept aanvragen en hoeft niet meer te bellen of langs te komen. Recepten die voor 10.30 uur zijn aangevraagd, liggen de volgende werkdag na 16.00 uur klaar bij de apotheek.
4) Online inzien medisch dossier: Sinds 1 juli 2021 is het mogelijk om online uw medisch dossier in te zien.
Tip: Kunt u uw zorgverlener niet vinden? Kijk dan bij ‘Ik kan mijn zorgverlener niet vinden in de app. Wat kan ik doen?’
- Klik op de link van de patiënten omgeving of klik op ‘inloggen’
- In de patiënten omgeving, klik op ‘inloggen’. Vervolgens klikken op ‘inloggen met DigiD’ en volg de verdere stappen.
- Daarna krijgt u een e-mail. Daarin staat een link om uw account te activeren. Klik op die link.
Tip: Krijgt u geen e-mail? Kijk dan bij ‘Ik krijg geen e-mail van Uw Zorg Online’.
- Vul uw e-mailadres en wachtwoord in. Klik dan op ‘Aanmelden’.
- U krijgt een beveiligingscode in uw e-mail. Vul die code in en klik op ‘Inloggen’.
- Klik op ‘Zorgverlener toevoegen’. Zoek dan uw praktijk.
3) Bent u uw wachtwoord vergeten? Klik dan op wachtwoord vergeten? onder het inlogscherm om een nieuw wachtwoord aan te maken.
Voor wie is het patiëntenportaal bedoeld?
Het portaal is bedoeld voor alle patiënten in de praktijk. Het gebruik is persoonsgebonden. Dat wil zeggen dat u via het portaal alleen vragen kunt stellen over uzelf, en niet over andere leden van het gezin. Iedereen, jong en oud, heeft dus een eigen persoonlijke account nodig.